Bugun IBM Türk Levent Ofisinde IBM DB2 Academic Associate eğitimine katıldım. Daha önceden de aynı eğitim ve bağlı sertifikasını aldığım için bu yoğun eğitimi bir taraftan dinlerken bir taraftan da küçük notlar alacağım

Eğitim IBM Champion olan Cüneyt Göksü tarafından başlatıldı. Maalesef katılım azdı, böyle değerli etkinliklere daha çok katılım bekleniyor (Sizde üniversitenizde veya IBM genel merkezindeki eğitimleri IBM Turkey University Relations Facebook Sayfasından takip edebilirsiniz. Katılımın çoğunun Fırat Üniversitesinden olması da gayet güzel 🙂 Bunun yanında eğitim kayıt altına alınmaktadır, kayda yine bu sayfanın altındaki linklerden ulaşabileceksiniz.

1.Gün

Cüneyt Göksu Hoca genel olarak IBM kaynaklarından bahsererek başladı. Başlıca IBM kaynakları: Redbook, Developerworks, Knowledge Center şeklinde tanımladı. Ben ise bu kitap/kaynakların çok ayrıntı olduğuna inanıyorum.   (9:45)

Db2 Kampüslerin Temsilciler de seçiyormuş (benim dahi yeni haberim oluyor) bunu db2oncampus.com adresinden erişebilirsiniz. Bunun yanında Data Management Magazine‘yi şiddetle tavsiye ediyor. (9:50)

Eğitim giriş slaytından sonra İlişkisel Veritabanları ve modelleri genel bahsederek başladı. Bu kısımlar hızlı geçiyor bunun nedeni tüm katılımcıların hali hazırda veritabanı dersi almış olması. Bende klasik olarak ilişki kurallarından bahsetmiyorum. Yinede Codd 12 Rules’a bakmamızı tavsiye etti. (10:00)

Lab 1: Relation Database Lab’ı Başladı (10:30 – 11:00)

Db2 Birçok sürümden oluşmaktadır. Bizim kullandığımız ve ihtiyacımız olan DB2 Express-C olandır. Hem Yazılım Akademisi için hem projelerde Ücretsiz/Free olarak kullanabiliriz.

Cüneyt Hoca DB2’nun mimari ve altyapısına çok kısa değindi bu sayede Cüneyt Hoca’nında ne kadar engin bilgisi olduğunu görebiliyorsunuz.  Şuan DB2 Basit Yönetim komutlarını görüyoruz, sadece komut olarak geçsek de uygulama sırasında çok sık kullandığımız komutları içeriyor. Bunun yanında Komut Penceresinde gönderilen komutlar ile db2 komut penceresinden gönderilen arasındaki fark anlatıldı. (11:35) Sistemler her ne kadar gelişse de komut satırı her zaman gerek olacaktır sanırım(Dinleyici Notu)

Oracle DB’lerde tek bufferpool varken neden IBM’de birden fazla sorusu üzerine brain storming yapıyoruz. Eğitim sadece ürün tanıtımı veya anlatımı değil; ciddi anlamda veritabanı bilgisi ve derinlemesine analiz içeriyor. Şuana kadar 5-10 dk dışında DB2 Hakkında değil hep genel veritabanları ve tasarımları hakkında konuştuk. (Sorunun cevabı olarak: Bufferpool’ların ayrılması uygulamaların birbiri alanlarına müdahalelerini ve gereksiz IO’ları engellemek için) (11:46)

Öğle Arası

İkinci Bölüm Scriptler ile başladı.Eğitim hem localdeki bir makina hemde remote deki bir makinaya nasıl bağlanılacağını ayrıntılı olarak uygulaması ile anlatmaktadır.  (2:00)

Çok yaratıcı yedekleme fikirleri çıkıyor, Backup, File , Generate inserts, insert into select vb vb.  Çalışma teorik gittiği noktalar da mevcut , IBM kendi kalitesine göre eğitimi ağır ve derinlemesine veriyor. Buda birçok şeyi öğrenmeyi sağlıyor ve ilerki SQL çalışmaları için çok ufuk açıcı ve öğretici oluyor, ama dikkati de vermek gerekiyor. (3:00)

Genel SQL tekrarı içinde güzel bir eğitim oldu bunun yanında DB2’ya özgü bazı dialetic SQL syntex’i de öğrendik. (16:12)

Lab’lar yapıldı, Lab’lar sürecinde Cüneyt Hoca tamamen eşlik etti ve yardımcı oldu Gün Sonu (17:30)

2.Gün

Daha advanced konular bizi bekliyordu, 2.kere almamdan dolayı özellikle merak ettiğim alanlar buralarda. Transaction’lar dan itibaren başladık. ACID kuralı işleniyor sanırım DB kavramındaki en önemli kurallardan biri bu kuraldır(Dinleyici Notu) 09:55

Öğleden Sonra başka işlerim olduğundan etkinliğe devam edemedim. Etkinlik sonunda sınava giren ve girecek olan tüm arkadaşlara başarılar dilerim.

 

Youtube Links

Tüm Yazılım Akademisi Videoları için linke tıklayın.

