3.TET Proje Pazarı Geride Kalırken, Katılım, Proje Sergisi, Ödüller ve Organizasyon hakkında bilgi ve görüşlerimi yazdım.

Bu  sene 3.düzenlenen TET proje pazarın’da finalist oldum. Açıkcası Finalist olma süreci beklediğimden daha sıkıntılı geçti. Gökhan / Sümeyye ve Benim projelerim reddedildi. Ama birbirimizi takım arkadaşı yazdığımızdan dolayı gitmeye hak kazandık. Elenme tet_proje_pazarinedenlerini oraya gidince fark ettim. Benim projeme benzer ve +1 özellik katılmış (genel bakışa göre) bir proje sergilenmişti, keza Gökhanın projesine benzer olup NFC yerine QRCode ile ilgili bir uygulama sergilenmişti ve Sümeyyenin bireysel takip sistemine çok yakın bir uygulama vardı. Yani benzer uygulamalardan sadece 1’ini çağırmışlar. Bu konuda sürekli çağırılmayan tarafta olduk sanırım.

Çalışmalara genel olarak bakıldığında fikir aşamasında olan projelerdi. Birkaç tanesi prototip haline dönüşmüştü, bir çoğunda gerekli araştırmalar bile yapılmamıştı. Tek özelliği farklı olması idi. Sadece 1 gecede yazılmışa benzeyen bolca proje vardı. Proje fikrinin yeni benzersiz olması en önemli seçme kriteri idi. Yoksa yapılabilirliği veya üzerinde çalışmasından herhangi bir etkisi yoktu. Eğer sizde yazacaksanız biraz uçuk şeyler yazmanız şansınızı arttıracaktır ama orada genel yatırımcı prototipi olan sayılı projelere bakıp geçiyordu. Yani bir prototip veya ciddi bir çalışma gerek.

Eli boş gelenler vardı sadece afişi ile, elektronik hiçbir aygıtı yada bilgisayar üzerinden göstereceği yazılımı yoktu, nerdeyse kimse ilgilenmedi o projeler ile.

Her firma spesifik birkaç konuya bakıyordu yani size gelen hızlıca başlığı okuyup geçiyor; yada 1 saat oturup muhabbet ediyordu. Çok değerli yatırımcılar, büyük ünlü insanlar(A şirketinin sahibi, B şirketinin müdürü) geldiler gördüler. Elektronik tabanlı projeler daha ilgi çekici oldu (TET: Elektrik Elektronik ve Hizmet İhracatçıları Birliği). Projenizin uçuk olduğuna yapılıp yapılmadığna bakmadan başvurun ama elinizde bir şeyler ile gidin.

Benim projem IBM destekli olduğu için projemle ilgilenenler ilk olarak onu sordular ve bu konuya çok eğildiler. IBM bu konuda da yanımda idi. IBM prestiji her şeyden önde….

Fırat Üniversitesi 6 proje ile gelmişti, projelerden 1’ini sunmak için kime gelmez iken 13 kişi ile Fırat Üni orada idi. En çok finalist olan çıkardan üniversite olarak Rektörümüzde oradaydı ve plaket aldı.

Kart bastırın, kartları vereceğiniz çok kişi olacak. Organizasyon Ekibi çok iyiydi otellerden yemeklerde proje masalarına ve ödül törenine kadar çok başarılı.

Açıkcası benim için zor oldu çünkü öncesindeki 3 gün çok yorulmuş ve az uyumuştum, ama bir şekilde idare edildi.

Günün sonunda baktıımda çok yararlı idi, insanlarla nasıl konuşmam, yatırımcılara neyi anlatmam, büyük insanlar ile nasıl giriş yapmam bu konuda epey bilgi aldım. Projeme güvenmiyordum ama insanlar ilgilendiler, belki bu bağlantılar bir iş kapısı açacak.

Etkinliğin sonundaki 3 Adam özel en eğlenceli kısmı idi.

Konu ile ilgili firat.edu.tr haberi şu linkte

ve Resimler benim Facebook sayfamdadır.

Birdahaki TET / İnnovasyon Günleri gibi etkinliklere katılmak dileği ile 🙂

(Benimle birlikte TET’de bulunan arkadaşlarım Gökhan Yılmaz / Fatih Özcan / Sezgin Zerdelciye teşekkürler )

