Hayatı Kolaylaştıran Teknolojiler Yazı Dizisinin ilk yazıcı Google Cloud Print, 2 senelik(Şubat 2013’e göre) bir geçmişi olan bir ürün-teknolojinin sistemimde ki yerini ve bana nasıl hayatı kolaylaştırdığını anlatacağım.

Google hayatımızı kolaylaştırmaya devam ediyor, birçoğumuz gmail ile birlikte google’a sadece arama motoru olarak kullanma dışında google’i ilk defa kullandık.

hp (344 x 222)“ürün-teknoloji” diyorum çünkü ürün dediğimde ücretli bir hizmet aklıma geliyor hep; ve teknoloji diyorum çünkü eşi benzeri olmayan bir yenilik yaptığı için.

 

 

Gmail’den sonra Chrome bize hızı hissettirdi. ama Chrome’yi farklı kılan oturum sistemi idi, benim gibi şirket-ev-aile bilgisayarı olmak üzere 3 bilgisayar kullanan birinin sürekli sık kullanılan ve şifreleri taşıması çok zordu. Chrome ile ise tek oturum açarak tüm bilgisayarlarda  aynı bilgilere ve imkanlara sahip oldum. Aynı zamanda farklı kullanıcılarda aynı bilgisayarı kullanırken rahat etti diyebiliriz.

logo

Bu yazıda ise Google Cloud Print’i anlatacağım. Her çözüm bir sorundan dolayı oluşturuluyor. Evde 3 bilgisayar 1 adette tablet var ve her kullanıcının her bilgisayarda yazdırması gereken şeyler olabiliyor.  Bu sorun yazıcının benim odamda olmasından ötürü benim odama flash ile ilgili belgenin getirilip benim bilgisayarıma yüklenip çıktı alınması ile karşılanıyordu. Google Cloud Print ile ise google account’umu / chrome accountumu yazıcım ile eşleştirdim ve istediğim yerde oturumumu direk açıp ilgili yazıcıdan çıktı alabiliyorum. Google Cloud Print sadece klasik tip kablo ile bağlı olan yazıcılar için değil; direk ethernete bağlı olan yazıcılar için de kullanılabiliyor. Yani benim için evdeki bilgisayarım açık olduğunda istediğim her yerden kendi yazıcımdan print alabiliyorum artık.

print-anything

Bununla birlikte print ederken bir tür ve boyut sınırlaması da söz konusu da değil. Ve işin önemli kısımlarından biride printer’inizi paylaşabiliyor olmanız. Yani ben abiminde babamında accont’una aynı printer’i share ettiğim için; onlar ister evdeki diğer bilgisayarlardan ister hastahanedeki bilgisayarlarında otururken print komutu kullanıp evdeki yazıcıdan kolayca çıktı alabilir eve geldiklerinde okuyabilirler.

share-your-printersNegatif yanı ise benim bilgisayarım açık-bağlı değilse bu durumda kendi bilgisayarlarını takmaları gerekiyor. Ağ bağlantısı olan printer’larda bu sorun da yok; her bilgisayara printer için driver vb program yüklemekte yok 🙂

IOS ve Android cihazlar içinde olan programlar ile tablet ve cep telefonlarınızdan da print alabilirsiniz.

Ayrıntılı Bilgi: https://www.google.com/cloudprint/learn/index.html

Diğer Google Yazılarım

