Merhaba bu yazımda Bir Bilgisayar Mühendisinin okuması gereken kitapları listeledim. Bazı eserler Sadece Bilgisayar Mühendisi değil; Mühendisleri bazıları ise herkesi kapsayan eserler olabilir. Bu Listeyi kendim için ve sizinde katkı yapmanız için yaptım.

Orta okul dönemlerinden beri kitap okumayı çok seven biriyimdir, okuduğum kitapları okumak için değil; içinden birşeyler almak yararlanmak ve kullanmak için okudum. Ama artık büyüdük ve mesleki olarak da kendimizi geliştirmemiz gerekiyor.

Niye Okumalıyız?


Örnekleri Bilgisayar Mühendisliğinden vereceğim siz kendi mesleğinize göre yontun; Sadece diplomanın hiç bir işe yaramadığında hepimiz hemfikiriz.

– Ama ben a-b-c programlama dillerini biliyorum.
-Bilginiz olsun dünyada yüz binlerce belki milyonlarca kişi biliyor o dilleri.
-Ama ben ortalamam da iyi?
-Maalesef yine bir işe yaramıyor. En azından benim indimde yaramıyor.
-Ama ben proje yapıyor coder’lık yapıyorum diyor?
– İki Senelik Bilgisayar Programcılığı okuyan veya herhangi bir bölüm bitirmiş/ bitirmemiş/ bitirememiş kişilerde biraz uğraşarak coder olabiliyor.

Projelerin mimarisi ile uğraşan biriside olabilirsiniz. coder’ların bir adım önünde de olsanız herkesin gideceği yol mimari değil mi; evet eğitiminizde yeterli olabilir ama halen çokda öndesiniz denilemez. Farkınız ortaya çıkaracak olan ufkunuzdur. Tüm bunların üzerine eklenmesi gereken ufkunuzdur. Ufuk bu piyasada yıllarını vererek kazanabileceğiniz birşeydir. ama öğrencilik hayatımızda yıllarımız yok. Size herşeyi içinizde olan kişisel gelişim kitaplarını tavsiye edmem sadece günü kurtarırdı. Ben analitik  olarak yapılan/yapılmış olan kişisel gelişim eserlerine benzeyen ama mühendislik edası ile yazılmış, makale gibi yazılmış eserleri tavsiye edebilirim.

Allta bu eserlerden benim okuduklarımın bir listesi ve isimlerini bulabilirsiniz. Sırası Önemsizdir

Sizden ricam; bu eserlere benzeyen, önemli gördüğünüz eserler varsa lütfen isimlerini bana iletin/yorum olarak yazın. İsterseniz Anonymous takılabilirsiniz.

Outliers – Malcolm Gladwell

Bu kitabı farklı yapan nokta; herşeyin kapasite veya zeka ile alakası olmadığının; bazı başarıların doğduğunuz yıl; okuduğunuz yaşadığınız bölge veya ortam şartları ile birebir alakalı olduğu olabilir olduğunu ispatlamaktır. Başarıya farklı bir noktadan bakıp sizin hangi dal’da başarılı olabileceğinizi çıkartabileceğiniz bir eser olduğu için tavsiye ediyorum. Çok büyük oranda analitik istatistik içermektedir.
KitapYurdu Linki

Drive -Daniel H Pink

Bilinen tüm motivasyon ilke ve önerilerini yıkabilirsiniz. İspat ve fikir ve önerileri ile kendi kendinizi motive etme ve insanları motive etme toplumu yönetme konusunda çok çok yararlı bilgiler içeren bir kitap. Çalışma temponuz ve hayatınıza yeni bir şekil verebilir.
KitapYurdu Linki

Aldatma Sanatı / Kevin Mitnick

Hacker’lik sadece Firewall veya simsiyah ekranda kodlarla olmamaktadır. Toplum Mühendisliği ile toplulukları veya kişileri kandırarak da büyük bilişim operasyonları ve hackerliklar yapılabilmektedir. Bilgi güvenliğine çok ayrı bir noktadan toplum mühendisliğinden bakan ve  bununla bilgisayar bilimlerini birleştiren  bilgisayar mühendisi için illa okunması gereken bir kitap. Kitap hem senaryolar ile hemde çözümler ile toplum mühendisliğinden doğan bilişim sistemleri risklerini tanıtıyor ve anlatıyor.

KitapYurdu Linki

Dijital Kale / Dan Brown

Aslında bir mesleki kitap olmasa da; dijitalleşmiş yaşamda kriptografinin yerini anlatan güzel bir roman. Kriptografi ve birazda toplum mühendisliği yok değil…

KitapYurdu Linki

Avucunuzdaki Kelebek/ Ahmet Şerif İzgören

Mesleki bir kitap değil. Kitap bir kişisel gelişim eseri olmasa bile ciddi anlamda kişisel gelişim sağlıyor; hayat bakışı duruşu hayat amacını hedefini çok çok iyi tanımlıyor ve yol gösteriyor. Evet kendi hayatını kendi yolunu seçmiş birisi için bu kitapta anlatılanlara aslında çok çok ihityacı yok çünkü az çok bilinen ve uygulanan şeyler; sevdiğimiz hayatı sevdiğimiz işi sevdiğimiz şekilde yaşıyorsak ve hayattan şikayet etmek yerine keyf alıyoruzdur. Ama hiç bir şeyde öğretmedi diyemem; güzel bilgiler aldım hikayeler okudum bakış açıları kazandım, müthiş akıcı bir kitap ara vermeden okudum hiç ara vermeden. Yazarın düzenlediği ve aynı ismi taşıyan Eğitim Video’sunda anlatılanlara benzer hikayeler ve kurgularda mevcuttur.

Video Linki: http://www.youtube.com/watch?v=T72jUl-FXkM
Kitapyurdu Linki:

What the Dog Saw- Malcolm Gladwell

Malcolm Gladwell’in diğer kitapları gibi olmasını umduğum kitabı ama değildi. Eser’de birbirinden çok bağımsız farklı konuları işliyor ve hepsi normal hayatta baktığımızda görmediğimiz ayrıntılar ile ufuk açıcı yazılardan oluşuyor. Bazı konular çok irrelevant ve bir çok konuda okunmayacak kadar çok istatistiki bilgi var. Okurken zorlandığımı söyliyebilriim; ilgisiz konunun ve çok istatistiğin olduğu yerlerin atlanılması ile güzel bir kitap olabilir. Bazı bölümleri ise gerçekten güzeldi..
KitapYurdu Linki

 

Okumayı Düşündüklerim

Tamar Şahin – Hackerin Aklı
Kim Demiş Filler Dans Edemez, Louis V. Gerstner
Zeki Olduğunu Düşünüyor musun? (Anonymous Tavsiyesi)
Fuji Dağı’nı Nasıl Taşırsınız? (Anonymous Tavsiyesi)

Sizden ricam; bu eserlere benzeyen, önemli gördüğünüz eserler varsa lütfen isimlerini bana iletin/yorum olarak yazın. İsterseniz Anonymous takılabilirsiniz.

