Blog’umda yayınladığım nadir “özel” kategorili yazılardan biri olacaktır. 13.10.2012 Tarihinde Murat Serhatlıoğlu ve Ozan Çakmak ile yaptığım kayseri gezimin ayrıntılı bir yazısı 🙂

Bu yazıda ismi bolca geçecek olan Murat (Serhatlıoğlu) benim mahalleden arkadaşım ve aile dostumuz. Ozan(Çakmak) ise Murat’tan dolayı tanıdığım altın kalpli bana çok yararı olan Fırat Elektrik-Elektronik mezunu bir arkadaşım. Şuan ikisi de Kayseri Melikşah Üniversitesinde Asistan olarak çalışmaktadır.

10.10.2012 Çarşamba  günü Murat’ın geçen sene artık dilinde tüy biterek söylediği “Kayseriye gel gel gel” nidaları aklıma geldi ve bu haftasonu için bir plan yapmayı düşündüm. Murat’ı arayıp müsait olup olmadıklarını sordum ve dersler yoğunlaşmadan projeler ilerlemeden en uygun vakit olduğunu söyledi 🙂  Hemen planlamayı yaptım. Cuma ders çıkışı 23:55 Metro arabası ile gidecektim ve cumartesi yada pazar dönecektim. Şimdi Gezi Planı yapma zamanı idi. Metro arabası sabah 7 gibi Kayseriye inecek ve program başlayacaktı. Kayseri’li arkadaşım İbrahim Korkmaz ‘ında fikir ve katkıları ile bir plan hazırladık.

Metro ile kayseri yolculuğu gayet güzeldi, Kayseri girişinde yapılan jandarma araması olayın süpriz yanı idi 😛

Sabah Güneşin doğuşu ile kayseriye girdik. Buda Çevre Yolunda çektiğim ilk kayseri fotoğrafıdır (yaklaşık 300 fotoğraf çekmişiz 🙂 )

Otogar’dan Murat’larla buluşmak üzere Erciyes Üniversitesine servis ile geçtik.

Üniversite çok çok güzel; Tahmin etmeyeceğim kadar beğendim. Fırat Üni’den daha büyük; binaların mimarisi birbiri ile uyumlu ve çok güzel.

Üniversite içinde arac yolu az; yürüme yolu çoktu. Üniversite içine Tramvay geliyor(gelecek) ve Üniversitede öğrencilerin gidebileceği cafe-lokanta tarzı yerler çok çok güzel mesela pizza’cılar vb. Fırat’taki gibi kantin ve büyük bir lise mantığı değil; bilindiği üniversite mantığı var. Bölümlerde sınıflar – labaratuvarlar -proje odarlı gerçekten güzel. Bugun ÖSS tercihi yapsam kesinlikle erciyes’i Fırat’ın önüne yazardım( Bu tercih’de kayserininde etkisi var).

Veya bu sene 3.sınıf değil 2.sınıf olsam ne yapar eder derslerimi geçer; geçiş yapmaya çalışırdım. Üniversite içi rektörlük binası çok güzel; üni içi yollar dizayn çok çok güzel 🙂 kesinlikle gidip görmeniz gerek; nerdeyse tüm kampüsü yürüyerek zevkle gezdim.

Fırat için planladığım herşeyin Erciyes Üni’de zaten olduğunu gördüM; üniversiteden farklı semptlere direk otobüsler, raylı taşımacılık; az araç yollu bol yürüyüş yolu; büyük bir kütüphane, kampüs içi alışveriş ve yemek yerleri.

Otobüs’le Merkez’e geçme vakti idi; merkezde sizi Türkiyenin en büyük ikinci meydanı karşılıyor. Meydan surlar’dan ve saat kulesinden kalma tarihinin yanında modernliği ile gerçekten ilgi çekiyor; meydanda insanın ufku açılıyor; meydan Sivas Caddesi Otogar’a giden yolu ve Seyit Burhanettin Hazretlerine giden yolu birleştiriyor. Meydan’da Hunat Camii – Hilton – Saat Kulesi ve Zeynel Abidin Türbesi bunların yanında kale’den ve surlardan kalıntılar var.

Bizim için insanın karnı akıldan sonra en önemli yer olması hasebi ile Erciyes Unlu Mamüllerinde kahvaltımızı yaptık.

Meydanda bulunan Zeynel Abidin Türbesi’ni ziyaret ettik. Hemen yanında olan Hunat camii’nin içine girdik. Halen öğlen yemeğine zaman olması hasebi ile Kale’ye geçtik; kale içi bir tur ardından hemen kalenin yanında olan eski
Medrese şimdi ise dini kitaplar ve küçük hediyelik satılan dükkanlarla dolu. Buradan Camii’yi Kebir (Ulu Camii’ye) geçtik. Camii’nin çoğunun yer altında olması ilgimi çekmişti. Selçuklular dönemindeki yapılan bu camii’nin bu özelliği insanlar Allah’ın huzuna gelirken kendi yerlerini bilsinler diye düşünülmüş olabileceğini düşündük. Meydan’da gözüme çarpan bir başka özellik ise yollar arasında sürekli yaya alt geçitleri olması; bu alt geçitlerinde mağazalarla hem renklilik hemde güvenliğinin güzelce sağlanmış olması idi. Her şehre lazım :). Meydan ve çevresi bitmişti.  Seyit Burhaneddin Caddesi üzerinden

Seyit Bürhanettin Hazretlerinin türbesinin olduğu yola geçtik. Büyük bir caddenin yanında mezarlıklar içinde yürüme yolu bulunan türbe çevre düzenlemesi çok güzel yapılmıştı. Seyit Bürhanettin Hazretleri Mevlana Hazretlerinin hocası olan çok büyük bir alim. Türbesinde 2 rekat nafile namaz ve dua’dan sonra çıktık.

Ve yolumuz Forum’a da doğru giderken. Serince Çiğköfte’den çiğköfte yedik. Ekmeği ve içindeki sosu ile çiğköfte’den artık ayrılan farklı bir yiyecek olmuştu bence. Benim çiğköfte beklentim pek karşılanamadı :P. Forum Kayserinin Kayseri Park ile birlikte en büyük alışveriş merkezi; yiyecek giyim eğlence herşeyi bulabilirsiniz 🙂 gençlerin çoğunun orada uzun süre vakit geçirdiğine eminim, Üniversitelerin çekiciliğini arttıracak bir etken olduğuna eminim 🙂

Forum’dan sonra tekrar meydan’a döndük; Beyaz Saray Lokantasında Mantı yemeğe gittik. Bir kaşığa 5-6 tane düşecek şekilde küçük kayseri mantılarının tadı çok güzel ayarlanmış salça-sos içinde servis ediyorlar. Yoğurt ise yandaki bir kapta geliyor. Kesinlikle mantısı çok çok güzeldi. Arkadaşlar la elazığda gördüğümüz klasik yoğurtlu yağlu mantı mı yoksa bu mantı mı güzel tartışması bile yaptık 🙂 Sonrasında Lider Teras’dan (Meydan’da bir yemek yeri) Meydanı biraz seyrettik ve araç ile Talas’a doğru yola çıktık.

Talas Erciyes ve Melikşah üniversitelerinin bulunduğu bir yerleşim yeri.

Merkeze sadece 8-10 km uzaklığında küçük bir şehir gibi. Talas’ın tepelerine doğru Yaman Dede Kilisesi(Camii) bulunuyor. Burası eskiden klise olup Cumhuriyet devrinde ki Müslüman – Hristiyan müadelesinde giden hristiyanlardan sonra gelen müslümanlar tarafından orjinalinin çoğu korunana camii’ye çevrilmiş bir tarih-i eser ki bizimde ikindi namazı ibadet hanemiz olmuştur.

Yaman Dede Kültür Evi ise Talas’ın

tarihi kültür evlerini gösteren müze tarzına çevirilmiş bir konak. Konaktaki tavan ahşap işciliği gerçekten güzel, bunun yanında insan heykelleri ile insanların yaşam alanları eski eşyalar ve objeler ile çok güzel hazırlanmış.

Yolumuz Ali Dağında seyir tepesine doğru uzuyor. Seyir Tepesine giderken yol üzerine birkaç seyirlik alan görseniz bile dağın üst yamaçlarında belediye tarafından yapılmış piknik alanı hem seyir hem piknik hem oturmak için müthiş güzel. Nerdeyse tüm Kayseriyi görebiliyorsunuz. Zamanınız varsa gece’de Seyir Terasından Kayseriye bakmanızı tavsiye ederim 🙂

Seyir Tepesi-Terasınıda bitirdikten sonra yolumuz Murat ve Ozan’ın Asistanlık yaptıkları Melikşah Üniversitesine gider. Üniversite son 3 senede yapılmış yeni bir üniversite. Sabancı Üni’den sonra daha modern üniversite göremeyeceğime inanırdım ama modernlik ve teknoloji olarak çok çok üst kademe. Mühendislik Fakültesi binasında İlk göze çarpan yenilikçi ve farklı mimarisi oluyor, labavatuarları; asistan çalışma odaları ise çok güzel hazırlanmış. İnsanın çalışası geliyor 🙂 Aşağıdaki resimler sanırım zaten yeterince açıklayıcı olacaktır 🙂

1.Resim: Melikşah Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi İçinden çekildi
2.Resim: Melikşah Üniversitesi Ozan’ın masasında çalışırken çekildi
3.Resim: Melikşah Üniversitesi Murat’ın masasında çalışırken çekildi

4. ve 6.Resim:Melikşah Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi PC Laboratuvarından çekildi 50 Tane son model Mac var orada.

5.Resim:Melikşah Üniversitesi, Kızılötesi Işın gören gözlüğü kullanır-test ederken çekildi.

Melikşah üniversitesinden Otogar servisine binmek için Meydan’a geri döndük. Meydan’ı gece görmenizide tavsiye ederim tarihi eserler ve meydan aydınlatılması çok güzel yapılmış.

Yolculuk öncesi son akşam yemeğini ise Elmacıoğlun’da yedik. Sanırım Kayserinin en lüks lokantası ve birinci veyahut ikinci en iyi lokantası imiş. Elmacıoğlu özel iskender’inin normal iskenderden farkı yoğurdun ekmeğin altına serilmiş olması. Açıkcası normal’ini daha çok tercih ederdim ama eti ve sosu çok güzeldi. Fiyat olarak ise maalesef pahalı.

Meydan’dan bindiğim Metro servisi ile yaklaşık 17 saatlik çok yoğun hiç oturmadan yapılan bir kayseri turu bitmişti.

Tüm gün ayakları ağrıyıncaya kadar bana eşlik eden program yapan Murat Serhatlıoğlu ve Ozan Çakmak‘a, gezi planı için ayarlamamda  yardımcı olan krokiler çizen haritalar hazırlayan İbrahim Korkmaz’a özel teşekkürlerimle 🙂 Umarım bu arkadaşlarımında bir gün yolu benim bulunduğum şehirlere düşerde misafir eder hemde gezdiririm 🙂

Kayseri Hakkında Küçük Notlar

• Yönünüzü bulurken Hilton ve Forum’a göre bulmanızı tavsiye ederim
  • Hunat ve Meydan iki farklı durak; otobüs’e binerken dikkat edin
  • Akşam 8’den sonra bazı üniversite ve talas otobüsleri bitiyor plan yaparken dikkat edin
  • Alışverişte asla Öğrenciyim demeyin
  • Otobüs şöförleri(eski minübüs şöförleridir) tartışmayın
  • Otogar’da şurda burda hafif tartışmak ve hakkınızı aramaktan çekinmeyin

Resimlerin Yüksek Kaliteli Halini ve daha fazla resmi büyük ihtimalle Facebook Sayfamda bulabilirsiniz. Ama görebilmeniz için Facebook arkadaşım olmanız gerekmektedir.