Bu Yazıda Rational Software Architect V8 ile DB2’yu Bağlayıp bilgi çekmeye çalıştığım bir örneği açıklamaya çalışacağım

Bu Yazıda 2 ‘side IBM ürünü DB2 Express C (DB2 v9.7.500.4299) ile IBM Rational® Software Architect(Version: 8.0.4) arasında bağlantı kurup DB’den bilgi çekmeye çalışacağım. RSA Eclipse tabanında çalıştığı için sanırım tüm eclipse sürümlerinde bu işlemi uygulayabilirsiniz.

DB2’da bir veritabanı oluşturduğunuza ismini AEGP verdiğinizi ve K.Adı: AHM şifre: ahmet olduğunu farz ediyorum. Çünkü ben bu uygulamayı yaparken ilgili bilgiler üsteki gibi idi, DB2 port’um ise 50001 di. k.adı şifre ve port DB2 kurarken belirliyebilirsiniz. AEGP Veritabanımda USERTABLE isminde bir table ve Table içinde username diye bir sütun mevcuttur. Başka Table’lar veya sütunların olmasının bu aşamada örneğe bir etkisi yoktur.

Bu Örnekte Database’e bağlanırken ki tüm gereklilikleri Class’da tanımladım, Class’da yaptığım işlem, Connection ve Statement tanımlamak, try catch içinde driver’i tanıtıp, driver manager aracılığı ile connection almak ve onu statement’e bağlamaktı. Sonrasında ise Statement’i (bu class bir return’lu metod) return ile geri gönderdim.

Bu işlemi Alttaki kodlar ile yaptım. 

Class’daki kodlarım

private String root = “AHM”;
private String password = “ahmet”;

public Statement getConnection() {
Connection conn = null;
Statement st = null;
try {
Class.forName(“com.ibm.db2.jcc.DB2Driver”).newInstance();  //DB2Driver’i projenize import etmeyi unutmayın
String dbUrl = “jdbc:db2://localhost:50001/AEGP:retrieveMessagesFromServerOnGetMessage=true;”; //***
conn = DriverManager.getConnection(dbUrl, root, password);
st = conn.createStatement();
} catch (Exception e) {
e.printStackTrace();
}
return st;
}

*** Üsteki KOD klasik Java JDBC arası bağlantı kodu, yanlız buradaki farklılık dbURL’de Bu kodu RSA Data Soruce Explorer’den aldım. Data Source Explorer aracılığı ile DB2’daki tüm DB’leri görüntüleyebilir ve bağlanabilirsiniz. bağlantı bilgilerinizi girince bu kodu otomatik olarak alabilirsiniz.

Test.JSP dosyamda ise class’da oluşturduğum ismi  getConnectionu  olan metod’dan Statement almak için nesne isimli bir nesne class nesnesi oluşturdum, Sonrasında Aldığım Statement st adlı bir Statement değişkenine atadım ve onunla ResultSet aracılığı ile DB’den veri aldım.

Altta Kodlar Mevcuttur.

Test.jsp dosyam

<%action.action1 nesne = new action.action1();
try{
Statement st = nesne.getConnection();
ResultSet rs = st.executeQuery(“Select * From USERTABLE”);

while(rs.next()){
out.println(rs.getString(“USERNAME”));
}
}catch(Exception e){
e.printStackTrace();
}
%>

Kodları Tamamen Çalışır bir Programın içinden aldım.  Umarım İşinize Yarar,

ÇOK ÖNEMLİ NOT: Kodların doğru çalışması için db2jcc jar’ının projenizde olması gerekmektedir. Altta Grafikte Örneği Verilmiştir. Jar’ı FILE–>İmport–>File System metodunu izleyerek import edebilirsiniz. Jar’ın güncel sürümünü kullanmanızı tavsiye ediyorum

İlgili Jar’ı ŞU adresten bulabilirsiniz. Jar Hakkında Ayrıntılı Açıklamayı ŞU adresten bulabilirsiniz

