2.Sınıfın 1.Dönemindeki tüm dersleri verirsem Bilgisayar Mühendisliğinde uzaktan eğitimi destekleyeceğim demiştim. Bu husus hakkında görüşlerim akademik yayın kurallarına uygun olarak ifade ettiğim yazı aşağıdadır.

Uzaktan Eğitimli Bilgisayar Mühendisliği

         Günümüzde birçok kurum ve kuruluş uzaktan  yani internet aracılığı ile interaktif derslik veya sadece video gibi dersin kayıt altında tutulduğu bir sistemde ders vermektedir. Bu verilen dersler birkaç istisnai durum dışında genelde sözel dersler ve sözel derslerin yoğunlukta olduğu bölümler olup, bu tür verilen eğitimlerin içerdiği konular karmaşık matematiksel ve uygulamalı eğitimin olmadığı bölümler. Ama bir çok durumda görülmüştür ki Bilgisayar Mühendisliğinde birçok ders uygulamalı değildir  ve yetersiz öğretim görevlisi anlatma yeteneğinde bile ilgili ders öğrenilebilmiştir. Bu nedenlerde dolayı Bilgisayar Mühendisliği Eğitimi Uzaktan Eğitim yolu ile verilebilir.

Bilgisayar Mühendisliği, isminden de geçtiği gibi bilgisayar la ilgili olsada, birçok ders ve konu aslında teorik olarak tahtada anlatılmaktadır. Yapılan analizde* 2 eğitim öğretim yılı boyunca sadece 6 saat lab dersi verildiği görülmüş, bu lab dersinin ise kullanıcıların kendi bilgisayarlarına internetten ücretsiz kurabileceği programlar ile kolayca yapılabileceği görülmüş. Diğer tüm dersler teorik olarak tahtada anlatılmış kağıda çözülmüştür. Yani öğrenci internet üzerinden interaktif sınıf veya video aracılığı ile de bu bilgileri öğrenebilir. Öğrenemediği bilgileri yine online tutorial aracılığı ile arkadaşlarına veya görevli asistanlara danışabilir.

Bilgisayar Mühendisliğinden birçok konu karmaşık yani sofistika matematiksel işlem gerektiriyor olduğu bir gerçek olsada, her öğretim üyesi-elemanının bu konuları anlatacak yetenek düzeyinde olduğunu iddia etmek olanıksızdır. Her üniversite mezunu birey bazı derslerin bazı iyi anlatamayan veya iyi anlatmayan hocalar tarafından anlatıldığını kabul edecektir. Bu dersler bile bilen başka bir öğrenci tarafından anlatılması veya kitap, defter notu, internet gibi ortamlardan çalışılarak öğrenildiği anlaşılmıştır. O zaman derste bizzat sınıfta bulunmanın gerek olmadığı düşünülmektedir

Sofistike bir eğitim gerektiren Bilgisayar Mühendisliği birkaç önemli laboratuar dışında uzaktan eğitim ile verilebilir. Bu yöntem sayesinde daha fazla kişiye bu eğitimlerin verilebileceği ve daha verimli şekilde verilebileceği aşikardır. Aynı zamanda, zaman’ı verimli kullanma oranını arttırıp öğretim elemanlarına diğer işleri için daha fazla zaman ortaya çıkacaktır. Görüldüğü gibi Bilgisayar Mühendisliğinin birçok dersi uzaktanda eğitimle de anlaşılabilir ve eğitim verilebilir.

