Merhaba

Oracle Virtual Box’da win8 kurulumu burada anlatılmaktadır.

Merhaba,

Windows 8 Demo (WindowsDeveloperPreview-64bit-English-Developer) diyebileceğim çıkması ile birlikte diğer developer gibi bu yeni windows’u denemek istedim, bilgisayarıma format atıp bu sistemi kurmaktansa, bilgisayarımdaki mevcut işletim sistemi üzerine belli bir alan karşılığında yeni bir işletim sistemi kurup o işletim sistemini mevcut işletim sistemi aktif çalışırken yönetebileceğim bir program aradım.

Tanım karışık olduğu için örneklendirme yapıyorum

1)Windows 7 Ultimate normal durumda kullandığım işletim sistemim

2) Yeni Windows8’im adeta win7 işletim sistemim içinde heran kapatılabilecek bir explorer penceresi gibi(Virtual Box Programı ile)

Bu sizi birçok zahmetten kurtaran aynı zamanda cd-network(lan-modem)- usb gibi veri yollarınada direk erişim sağlayan program aracılığı ile win8’imi kurdum

Kurulum’u kısaca anlatacağım

1) http://msdn.microsoft.com/en-us/windows/apps/br229516 adresinden Win8’in son sürüm iso olarak indiriniz

2)http://www.virtualbox.org/ şu adresten virtualbox’un son sürümünü indiriniz

3) tüm indirmeler bittiğinde indirdiğini virtualbox’u kurun ve çalıştırın(kurulum basittir herşeye next deseniz bile olur)

4) virtualbox’da mavi “yeni” simgesine tıklayın. seçeneklerden windows -windows7 x64bit’i seçin. devamınde gelecek herşeye next yaparak geçebilirsiniz(devamında sizden ne kadar ram kullanabileceğini nerede depolayacağını vb soracaktır)

5) 4.adım sonucunda bitirilen win8’in ayarlarına girin system sekmesinden “Enable IO APIC” e tik atın

6)depolama sekmesine geçin, orada empty disk’e tıklayıp, attributes kısmında DVD işaretine tıklayın ve virtual disk’e basip indirdiğiniz iso’yu seçin.

7)win8’i başlatın.

kurulum win7 gibi çok kolay olacaktır, iyi kullanmalar 🙂

