Şuan itibari ile win8’i yeni yeni keşfediyorum gördüğüm ve anladıklarımdan derlenmiş birkaç yorum yazacağım

1) windows dosyasının ve genel olarak altyapı çalışma sistemi win7-vista’ya çok benzemekte

2) Bilgisayarım gibi sekmelerdeki menü bağlantı çubukları daha zarif ve ayrık böylece kullanması kolay. Microsoft her geçen gün orta ve başlangıç aşamasında sayılabilecek seviyedeki kullanıcıyı daha fazla düşünüyor.

3) 2.maddede bahsettiğim orta ve başlangıç kullanıcılarına kolay ayarlama denetim masasında başlıyor, başlat’tan denetim masasına girdiğinizde; yeni yapılmış sade ve net ekranı görüyorsunuz, gelişmiş-diğer ayarlarda ise bildiğimiz denetim masası

4) task manager’İ kesinlikle beğendim, grafikler renklendirmeler, insanın içini açıyor çok güzel, bakmalısınız

5) virtualhost’da açtığım halde hızlanmayı sizde göreceksiniz, masaüstünde faredeki dönen işlem yapıyor işaretini görmeyeceğinizden eminim 🙂  aynı zamanda resimleri tam erkan yaparkende sinir olduğumuz o bekleme süresi artık yok 🙂

6) şöyle bir tespit yapabilirm: yeni win8 yeni paint(win7 ile gelen) üst menü tasarımına çok benzemektedir.

7) keşke başlat menüsünde ekranı sağa sola götürmek için bar yerine dokunmatik erkanlarda olduğu gibi sağa sola itsek…

Genel olarka windows yine yepyeni bir hayatımızı kolaylaştıran başlat menüsü ile ortaya çıkmış, ve ben bu yeni sistemi çok beğendim, birçok progrmamı ve sık kullandıklarımı buraya atarak masaüstümü unutabilirim belkide 🙂 🙂 grafik olarak ciddi oranda geliştirilmiş, ve hızı ciddi oranda arttırılmış. Hız’ın nedeni demo sürümü olması mı bilinmez ama yeni win8 gerçekten test edilmeli çok güzel 🙂

Ayrıca TR altyazılı Official Win7 Tanıtım Videosu için http://vimeo.com/24911809
ve bunun alıntığı yer http://blog.microsoft.com.tr/ 

